mapon

mapon

<-PostTitle->

از طرف ديگر مويي كه زياد در معرض مواد دكلره قرار گرفته باشد به اصطلاح آرايشگرها مي سوزد، يعني مثل آدامس كش مي آيد. بايد گفت وقتي مو اين حالت را پيدا مي كند ديگر كاملا از بين رفته است و با هيچ روشي دوباره زنده نخواهد شد.

 

خانم ها اهميت زيادي به موهاي شان مي دهند، اما گاهي همين اهميت زياد دادن مي تواند باعث دردسر شود چرا كه آنقدر به سراغ خدمات مختلف مربوط به مو مثل كراتينه ،ويتامينه، دكلره و... مي روند كه موها آسيب مي بينند، همه موهاي زيباتر مي خواهند ولي بعضي از افراط و تفريط ها اثر نامطلوبي در بر خواهد داشت.

 

_ موقتي تر از آن است كه فكر مي كنيد

كراتينه كردن

زماني كه آرايشگرها و مديران سالن هاي زيبايي درباره لطافت و صافي موهايتان بعد از كراتينه كردن و زود حالت گرفتن آنها صحبت مي كنند بيشتر خانم ها براي اين كار داوطلب مي شوند. شايد تنها دليلي كه بعضي خانم ها از كراتينه كردن موهايشان صرف نظر مي كنند هزينه بالاي اين عمل باشد. البته معمولا بسته به مناطق مختلف شهر و جنس، پرپشتي يا كم پشتي و طول موهايتان قيمت ها حسابي متفاوت است. از آنجا كه آرايشگرها قيمت بالاي كراتينه كردن را بالا بودن قيمت مواد اوليه آن مي دانند بسياري از خانم ها در اين تله مي افتند. اما علاوه بر قيمت بالا اين كار عواقبي هم دارد كه بهتر است قبل از امتحان آن را بدانيد.

مواد كراتينه به ريه ها به شدت آسيب مي رسانند و فرد را مستعد بدخيمي هاي ريه مي كنند. البته ناگفته نماند كه ذات مواد شيميايي به كار رفته در اين فرايند نيز سرطانزاست.

 

متخصص چه مي گويد؟

صافي موها كوتاه مدت است

پروتئين هايي روي مو وجود دارد كه به صورت رشته هاي گرد دور هم مي پيچند. اين پروتئين ها كه كراتين نام دارند بر اثر كارهاي آرايشگري مثل رنگ و دكلره يا حتي استفاده از دستگاه هاي حالت دهنده داغ مثل اتو و سشوار آسيب مي بينند، يعني اين رشته هاي در هم گره خورده مي شكنند و در نتيجه صافي خود را از دست مي دهند، حالا آرايشگر مي خواهد با كراتينه كردن اين آسيب ديدگي ها را جبران كند اما در واقع اين صافي و نرمي يك اثر كاملا موقتي است چراكه اين رشته هاي پروتئين خشك شده تنها براي كوتاه مدت به هم چسبانده مي شود و به هيچ وجه درمان قطعي نيست زيرا كه مويي كه سوخته يا آسيب فيزيكي ديده است ديگر به هيچ وجه قابل ترميم نيست و كراتينه مانند بند زدن چيني شكسته است.

 

_ موهايتان براي هميشه مي ميرد

دكلره

جادوي رنگ هاي بلوند يا روشن و حتي مش و هاي لايت گاهي خيلي از خانم ها را وسوسه مي كند سراغ دكلره بروند. دكلره يا دكلراسيون به زبان ساده يعني برداشتن رنگ مو كه مخلوطي است از پودر دكلره و اكسيدان ۱۲ كه روي سر مي زنند و نتيجه آن پراكنده شدن و خارج كردن رنگدانه هاي طبيعي مو از ساختمان موست. اگر بخواهيم موي طبيعي را بيشتر از ۴ درجه روشن كنيم، ابتدا بايد موها را دكلره كرده و بعد از آن رنگ انتخابي را استفاده كنيم.

 

متخصص چه مي گويد؟

اين مو هرگز درمان نخواهد شد

وقتي مو را دكلره مي كنند مو دچار آسيب شيميايي مي شود زيرا بافت طبيعي از بين مي رود و موي خشك و آسيب ديده به جا مي ماند. از طرف ديگر مويي كه زياد در معرض مواد دكلره قرار گرفته باشد به اصطلاح آرايشگرها مي سوزد، يعني مثل آدامس كش مي آيد. بايد گفت وقتي مو اين حالت را پيدا مي كند ديگر كاملا از بين رفته است و با هيچ روشي دوباره زنده نخواهد شد.

 

بيشتر بخوانيد: تقويت موي دكلره شده

دكلره شوك هم مي دهد

كساني كه سابقه اگزما، آسم و ساير آلرژي ها را دارند هنگام كار با دكلره بايد بيشتر حواسشان را جمع كنند زيرا مواد دكلره بسيار قوي است و مي تواند تمام اين عوارض را فعال و تشديد كند. من بيماري داشته ام كه بعد از استفاده از مواد دكلره دچار شوك شده است يعني به محض اينكه مواد دكلره با پوست سر او تماس پيدا كرد و از آنجا كه اين مواد از نظر شيميايي با پوست سازگاري ندارند، پوست شروع به كهير زدن كرد و بعد از مدتي دچار تنگي نفس شده و وقتي من او را ديدم كاملا حالت شوك داشت؛ شبيه كساني كه دچار شوك ناشي از حساسيت به پني سيلين مي شوند. البته ناگفته نماند كه او سابقه آسم نداشت و تا به حال موهايش را رنگ نكرده بود و از اين حساسيت شديدش چيزي نمي دانست.

 

_ خيلي به آن دل نبنديد

ويتامينه كردن

ويتامينه كردن از آن كارهايي است كه خيلي از ما در آرايشگاه براي كمك به موهايمان امتحان كرده ايم، بايد بدانيد شايد كراتينه يا دكلره كردن باعث زيباتر شدن موقت موهايتان شود اما ويتامينه كردن مو علاوه بر هزينه اي كه متحمل مي شويد سود ديگري نخواهد داشت. آرايشگرها بسته به قد و حجم موهاي مشتري مواد مورد نياز براي ويتامينه كردن مو و به دنبال آن هزينه اين كار را مشخص مي كنند. به طور متوسط براي هر ۱۰ سانت مو يك آمپول مورد نياز است و هر آمپول ويتامينه حدود ۳۰ هزار تومان قيمت دارد. در نتيجه حداقل حدود ۵۰ هزار تومان در هر نوبت براي خريد مواد ويتامينه و دستمزد آرايشگر بايد هزينه كنيد. البته آرايشگرها و مراكز زيباسازي پوست و مو معمولا قيمتي بالاتر از قيمت خريد مواد را به مشتري ها اعلام مي كنند.

 

متخصص چه مي گويد؟

 

موي آسيب ديده درمان ندارد

ويتامينه هيچ فايده اي ندارد چراكه در تمام مراجع علمي آمده است وقتي موهايي آسيب ديد و خاصيت كشساني پيدا كرد يا حتي زماني كه نوك آن موخوره زد و چند شاخه شد، ديگر هيچ راهي براي درمان آن وجود ندارد و تنها بايد كوتاه شود. شايد مويي را كه در اثر آسيب هاي فيزيكي و شيميايي خشك و شكننده شده بتوان با مواد چرب، كمي نرم كرد ولي درمان نمي توان كرد، اين مواد چرب هم لازم نيست حتما مواد گران قيمت باشد بلكه مي تواند روغن بادام شيرين يا حتي وازلين ساده باشد.

 

مو جذب ويتامين نمي كند

مو بافتي است كه خودش خونرساني و در واقع هيچ جذبي از محيط ندارد البته به جز آسيب هاي شيميايي و حرارتي بنابراين نادرست است كه گمان كنيم از طريق ويتامينه كردن موضعي چيزي جذب تارهاي مو مي شود، نمي توان گفت مثلا ويتامين c يا d مي تواند جذب موها شود. با ويتامينه كردن فقط بافت چربي كه با مو تماس پيدا مي كند آن را از خشكي درمي آورد و مو كمي حالت پذيرتر مي شود.

 

نرم كننده همان كار ويتامينه را مي كند

استفاده از كانديشنرها بسيار مهم است. در واقع همانطور كه بعد از شستن پوست، ما به دليل جلوگيري از خشكي از مرطوب كننده استفاده مي كنيم، مو نيز بعد از شامپو كردن كمي خشك مي شود و نياز به كمك دارد، كانديشنر همچون لايه اي محافظ روي مو را مي پوشاند و از ساقه محافظت مي كند.

 

_ موها اين همه تحمل ندارند

اكستنشن

اكستنشن مو راهي است براي پرپشت كردن و بلند كردن مو و كدام خانم است كه از چنين كاري استقبال نكند به خصوص وقتي آرايشگر توضيح مي دهد كه بيشتر اكستنشن ها حدود ۳ تا ۵ ماه لابه لاي موها دوام مي آورند و مي توان اين موهاي اضافه شده را درست مثل موهاي طبيعي شست و نرم كننده زد. اگر اكستنشن به وسيله فرد ماهري انجام شود، به هيچ وجه درد ندارد و فقط ممكن است ۲ تا ۳ روز اول احساس كنيد شيء اضافه اي ميان موهايتان قرار دارد اما بعد از گذشت چند روز اين احساس از بين مي رود. اما واقعا اكستنشن با موها چه مي كند.

 

متخصص چه مي گويد؟

موهاي ضعيف تحمل اين فشار را ندارند

وقتي موها شروع به ريختن مي كند و كم مي شود، يعني ريشه موها يا به دليل هورموني يا هر اختلال دروني ديگري قدرت كافي را ندارد و به راحتي مي ريزد چنين مويي به هيچ وجه اين توانايي را ندارد كه فشار ناشي از اكستنشن را تحمل كند، چنين موهايي نمي تواند بار ناشي از وزن موهاي متصل شده را تحمل كند و در نتيجه ريزش موي كششي ايجاد شده و آسيب بيشتري به موها وارد مي شود.

 

روش هاي مختلف هيچ تفاوتي ندارند

ناگفته نماند كه بين روش هاي مختلف اكستنشن هيچ تفاوتي وجود ندارد و چه موها را با چسب بچسبانند چه با حلقه يا هر روش ديگري به هر صورت به موها فشار مي آيد و احتمال ريزش موي كششي افزايش مي يابد. با هر روشي اكستنشن انجام بگيرد وزن موهايي كه به موي ضعيف فرد متصل شده اند هيچ فرقي نمي كند و به ريشه ها فشار مي آيد.

 

اكستنشن به موهاي سالم هم آسيب مي زند
سم زدايي بدن از مواد مخدر، سيگار و الكل
گيفت كارت اپل آيتونز آمريكا،آلمان و..

حتي اگر موها سالم هم باشد باز اكستنشن احتمال ريزش مو را افزايش مي دهد چرا كه يك تار مو فقط مي تواند وزن خودش را تحمل كند و هر اضافه وزني به ريشه فشار مي آورد و آن را سست كرده و ريزش موي كششي را پيش مي آورد. بايد بدانيد وقتي به طور مكرر موها با فشار كنده شوند( ريزش موي كششي ) ديگر هرگز جاي آنها مويي نخواهد روييد.

 

_ ماساژ از ريزش موها جلوگيري مي كند

ماساژ و آبرساني

اگر زياد اهل آرايشگاه رفتن باشيد حتما تا به حال نام ماساژ و آبرساني براي موها را شنيده ايد و احتمالا چندين بار هم وسوسه شده ايد موهايتان را به خانم آرايشگر بسپاريد؛ كاري كه در آرايشگاه ها و مراكز زيبايي تحت عنوان ماساژ و آبرساني صورت مي گيرد. اين عمل تركيبي از ويتامينه كردن مو و ماساژ است كه با مواد شيميايي ديگري همراه مي شود. البته اين فعاليت بيشتر از آنكه جنبه تقويت كنندگي و درماني داشته باشد جنبه آرامش بخشي خواهد داشت. اما داستان آبرساني و ماساژ كمي شك برانگيز است چرا كه نرخ مشخصي ندارد؛ نه مواد استفاده شده و نه دستگاه ها و نه حتي دستمزد آرايشگر .

ساقه مو مثل عصب هاست نبايد آسيب ببيند، اگر بشكند و آسيب ببيند ديگر هيچ كاري نمي توان براي آن انجام داد. هيچ ماده اي هرچند هم گران قيمت نمي تواند براي موها كاري كند و آنها را نجات دهد، حالا چه به اسم آبرساني باشد و چه ويتامينه

 

متخصص چه مي گويد؟

مو از فوليكول هايي رشد مي كند كه داخل پوست سر قرار گرفته است. ماساژ دادن مي تواند جريان خون را در اين منطقه تسهيل كند و در نتيجه اثرات مثبتي مي تواند داشته باشد البته اگر درست انجام شود. حتي مي توان گفت يكي از درمان ها براي ريزش مو استفاده از داروهايي است كه خونرساني را بهبود مي دهد، مثل خانواده ماينوكسيديل ها يا . . . . حالا اگر بتوان با ماساژ اين كار را انجام داد، به طور حتم هم در جلوگيري از ريزش و هم در رشد مو موثر خواهد بود.

 

_ موهاي طبيعي شما بهترين است

فر كردن و صاف كردن

شايد بتوان گفت اصطلاح «مرغ همسايه غاز است» در رابطه با موها صددر صد صدق مي كند، يعني اگر موهاي صاف داشته باشيم مي خواهيم آنها را فر كنيم و اگر موهاي فر داشته باشيم مي خواهيم صافشان كنيم. حالا اين تغيير حالت روش هاي مختلفي دارد؛ بعضي از ما با سشوار و ديگر وسايل حرارتي حالت دلخواهمان را در موها به وجود مي آوريم و بعضي ترجيح مي دهيم با مراجعه به آرايشگر و استفاده از مواد شيميايي حالت مورد نظرمان را روي موهايمان پياده كنيم. صاف كردن مو با مواد طبيعي بهترين گزينه است كه مانع از آسيب به موهايتان مي شود.

 

متخصص چه مي گويد؟

ماساژ از ريزش موها جلوگيري مي كند

مو از فوليكول هايي رشد مي كند كه داخل پوست سر قرار گرفته است. ماساژ دادن مي تواند جريان خون را در اين منطقه تسهيل كند و در نتيجه اثرات مثبتي مي تواند داشته باشد البته اگر درست انجام شود. حتي مي توان گفت يكي از درمان ها براي ريزش مو استفاده از داروهايي است كه خونرساني را بهبود مي دهد، مثل خانواده ماينوكسيديل ها يا . . . . حالا اگر بتوان با ماساژ اين كار را انجام داد، به طور حتم هم در جلوگيري از ريزش و هم در رشد مو موثر خواهد بود.


براي جلوگيري از ريزش مو چه بايد خورد؟
باورهاي خرافي موي شما را پرپشت نمي كند

_ سراغ رنگ هاي خيلي متفاوت نرويد

 

رنگ كردن

رنگ كردن مو قدمتي ديرينه دارد. انسان ها از زمان هاي بسيار دور علاقه بسياري به رنگ كردن موهايشان داشته اند و با استفاده از گياهاني مثل حنا موهايشان را رنگ مي كردند. البته اين علاقه تا امروز نيز ادامه يافته است. تا چند سال پيش استفاده از رنگ موها به ويژه رنگ موهاي شيميايي بيشتر در بين زنان و آن هم براي پوشاندن موهاي سفيد رواج داشت اما امروزه استفاده از رنگ موهاي شيميايي در بين جوانان و نوجوانان نيز شايع شده است. اما آيا اين رنگ به موها آسيب مي زند يا بين رنگ هاي مختلف تفاوتي وجود دارد؟

موهاي فر و وز ذات خشكي دارند و در نتيجه بيشتر از دكلره آسيب مي بينند.

چنين موادي تنها به ساقه موها آسيب مي زنند و خوشبختانه قدرت جذب در پوست سر را ندارند تا ايجاد ريزش كنند مگر آنكه موجب واكنش هاي حساسيتي شود.

 

متخصص چه مي گويد؟

فراموش نكنيد رنگ ماده اي شيميايي است

رنگ يك ماده شيميايي است و واقعيت اين است كه به عنوان يك ماده شيميايي آسيب هايي براي موها خواهد داشت اما گاهي چاره اي نيست . در اين مواقع توصيه مي كنم سراغ رنگ هاي طبيعي تري برويد كه به رنگ موهاي خودتان نزديك است، چرا كه وقتي تغيير رنگ زيادي در موها ايجاد كنيد تقريبا همان حالتي كه در دكلره پيش مي آيد براي موهايتان رخ مي دهد، مثلا رنگ هاي خيلي مشكي يا خيلي شرابي نيز به راحتي به موها آسيب مي زند زيرا رنگدانه هاي مو را دستخوش تغيير زياد مي كند.

 

متخصص چه مي گويد؟

 

موها به شدت شكننده مي شوند

آدم ها به موهايشان به ۲ صورت آسيب مي زنند؛ يا آسيب شيميايي مي زنند كه با رنگ و دكلره، صاف و فر كردن و... به وجود مي آيد يا آسيب فيزيكي مي زنند كه به دليل استفاده از دستگاه هاي حالت دهنده داغ همچون اتو و سشوار پيش مي آيد. كسي كه در آرايشگاه موهايش را فر يا صاف مي كند به موهايش آسيب شيميايي وارد مي كند كه همين آسيب مي تواند موها را بسوزاند و درنهايت چيزي كه از موها باقي مي ماند يك موي خشك و وز است كه نه تنها زيبا نيست بلكه باعث آزار هم مي شود. از طرف ديگر چنين موهايي گاهي آنقدر شكننده مي شود كه تنها با دست زدن ساده تمام موها مي شكند و مي ريزد.

منبع : مجله سيب سبز

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۸:۴۴ | نویسنده : admin |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی